FINEVENT - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van ruud Wirken - WaarBenJij.nu FINEVENT - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van ruud Wirken - WaarBenJij.nu

FINEVENT

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg ruud

24 Januari 2007 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Finevent!

Mensen wat een week, ongelofeloos!

Ik had jullie in mijn vorige stukjes al het een en ander verteld over deze groep. Na 2 weken van vergaderen en draaiboeken maken was het dan zo ver, op 15 jan kwamen ze aan. Het koor ontving ze bij de ingang van Sefapane. Kippenvel! Zo begon hun uiters bijzondere week. Verder hebben ze alles gezien,gedaan en gegeten wat Sefapane in huis had. Echt gaaf! Zo zijn ze uiteraart op safaries geweest, maar hebben ze ook een kinder opvang gebouwd, in ieder geval een begin gemaakt. Door pure fysieke inspanningen te leveren. Dit maakte zoveel emoties los dat de directeur besloot op het hele project te sponseren. Groot succes dus.
Verder werd ik iedere dag lovend gegroet door de hele club, want als er wat te eten viel was ik natuurlijk in de buurt. Ik moest mijn rakkers tot het uiterste van hun kunnen drijven, somigge dingen hadden gewoonweg nog nooit gedaan, bv een 5 cource dinner. Ze hadden geen idee hoe dat werkt. Maar goed na wat moeilijke en apparte momenten zijn we er in geslaagt alles in goud te veranderen. Mensen waren helemaal hoteldebotel over het eten, zelf de mopani wormen die we voor ze gemaakt hebben vonden ze lekker. (mopaniworm: een soort worm dat in in de mopani boom leeft, een plaatselijke delicatsse. Ze worden gekookt met uitjes en tomaten blokjes geserveerdt, erg lekker!)
Helaas heb ik geen nieuwe foto’s want waarschijnlijk is mijn camera gedurende deze week uit mijn keuken gestolen. Ga uiteraart groot mijn best doen om te achterhalen welke paardenlul het nodig vond om mijn camara mee te nemen. Maar goed ben nu van mijn verdiende rust aan het genieten. Disco Dik & Pris zijn er nu ook. We Zijn al op night safarie geweest, niet heel veel gezien, alleen ipala’s, een jackhals en een hyena!
Verder ben Ik bezig met het aanvragen van een visum van 3 jaar. En ik hoop dat ik strakjes in het laag syzoen wat meer vrij heb, dan kan een poging wagen om mijn rijbewijs te gaan halen. Nu scheur ik op al mijn spaarzame vrije momenten door het Krugerpark. Dus ik ben al goed aan het oefenen!
Tot nu toe gaat alles echt super, kert oud&nieuw en fine event zijn allemaal top verlopen dus denk ik dat ze wel tervreden met me zijn!

Lieve mensen ik mis jullie allen!
Ik ben natuurlijk ook heel benieuwt naar alles wat er in ons koude kikkerlandje gebeurdt. Dus hou me groot op hoogte! Mails, brieven, postduiven, gezongen boodschappen en telegramen zijn allemaal van harte welkom!

Dikke kus,

Rudy
“Thabello”

  • 24 Januari 2007 - 07:57

    Ine:

    Lieverd, prachtig verhaal weer. Wel jammer van je camera maar miscchien had iemand anders hem hard nodig je weet tut maar nooit. Hier is het momenteel ijskoud het heeft flink gevroren, hetgeen niet lang zal aanhouden ben ik bang. Over het algemeen redelijk maar toch verlang ik wel naar de zon hoor. Ga je zo ook og een hele lange mail schrijven om alle ins en outs, het wel en wee in het Bredaase en omgeving te vertellen.

    Dikke kuskuskus

  • 24 Januari 2007 - 09:43

    Mees:

    Je rijbewijs halen nog wel... Pas maar op dat het geen Ferry Lemmens type is! Kan me trouwens niet voorstellen dat ze die daar rond hebben lopen, dus dat komt voor jou wel goed.
    Vind het telkens prachtig om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Ik kan echt alleen maar hopen dat het voor mij ook zo mooi gaat worden op Curacao. Ik vertrek komende dinsdag al. Dus het volgende berichtje wat ik stuur komt vanuit dat zonovergoten eilandje.

    Lief Ruudje, geniet!!!

    Dikke Kussen,
    Mees.

  • 24 Januari 2007 - 10:50

    Sap:

    Ruudjeeee
    ik ga je nu een mail sturen dus check je email maar gauw
    kuske X

  • 24 Januari 2007 - 18:46

    Willy:

    Hoi lieve Ruud. Fijn om weer wat van je te horen. Een visum van drie jaar aanvragen oeps.... even slikken, maar het is wel een teken dat het je goed gaat. Je raakt wel gewend aan alles. "alleen maar"een hyena gezien. Daar moeten wij voor naar Blijdorp. Kun je niet wat van die wormen naar opa opsturen. Zou hij wel gaaf vinden denk ik. Wij iets minder.
    Hier gaat alles zijn gangetje.
    Dikke kussen van je enge tante.

  • 25 Januari 2007 - 16:11

    Maaike :

    Hoi Ruud, Hoe leuk om weer iets van je te horen .Het gaat je goed af daar. Maar aanvragen voor een visum 3 jaar!? Wel prachtig om op deze manier je rijbewijs te gaan halen ,Succes!!Liefs en groetjes

  • 27 Januari 2007 - 09:17

    Lorenzo:

    hey maatje

    ben echt zo blij dat je het zo goed na je zin hebt.
    is wel erg dat ze je camera gejat hebben dan zijn het echt paardenlullen ja maar ben dat schelden niet van je gewent whahaha.
    hey het is bijna zo ver het is weer bijna pyamma bal een dag die wij niet zullen vieren met jou in onze gedachte de eerste pils die wij ookmaar gaan drinken is op jou maat. wens je nog heel veel plezier daar en ik spreek je snel dikke kus

  • 28 Januari 2007 - 11:55

    Peer Oom:

    Heey Rulleke, hier eindelijk een berichtje van ome Peer uit Dongen.Ik lees dat je het rete naar je zin hebt, had ik eigenlijk wel verwacht. Zo'n Daktari-man!( ge weet wel met die schele leeuw)
    Mooie foto's,prachtige verhalen, mooie mokkels wat wil je nog meer. Ik snap wel dat je nog 3 jaar van die schoonheid wil genieten. Wel af en toe terug keren naar ons "kaaskoppenland' hé? Veel succes met je rijbewijs want dan kun je wellicht je fotocamera sneller terug vinden.......(grapje van mijn vrouw)
    Ik kijk uit naar je volgend verhaal.Dikke zoenen.

  • 29 Januari 2007 - 11:17

    Patries:

    Wat een toeval! Ik heb vorige week gesoliciteerd bij Fijnevent! Toen ik belde vertelde ze mij al dat de directeur in Zuid Afrika zat! Leg nu pas de link! Nu maar hopen dat het wat wordt,ik wil ook wel een weekje ZA! Over 6 weekjes vertrek ik trouwens naar Aruba, 10 daagjes feest vieren met Stijn en Lijn! Heel veel succes met je visum en je rijbewijs!Kus Kus

  • 31 Januari 2007 - 10:06

    Hansje:

    Wat een avonturen, leuk verhaal! Maar ben je ons bezoek helemaal vergeten, ik dacht dat je wel een paar leuke fototjes van ons zou sturen. We hebben het heerlijk gehad bij je! Heb je het fototoestel al gevonden, jammer hoor, maar ik zal je wel een paar foto's sturen. Hier in Breda is het lentachtig, het wil maar niet winteren, maar februari komt nog.
    Jongen doe je best en liefs van Hansje.

  • 01 Februari 2007 - 19:35

    Disco En Prippie:

    Hee Ruud,

    Het was geweldig! We zijn weer veilig thuis na een lange (27 uur!) reis. Het is hier koud, het regent en ik heb alleen nog maar huiskatten gespot hier... Afrika is véééééél spannender. Blijf genieten poepie!

    XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Phalaborwa

ruud

Actief sinds 02 Nov. 2006
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 14887

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: