foto's! - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van ruud Wirken - WaarBenJij.nu foto's! - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van ruud Wirken - WaarBenJij.nu

foto's!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg ruud

24 December 2006 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

“Thabello”

Lieve mensen het is gelukt! Ik ben ingeburgerd in de zuidafrikaanse samenleving! De kokkies hebben me omgedoopt tot ‘thabello” Deze naam staat voor veel respect, het is een eer om zo genoemd te worden. (heb ik mij laten vertellen) letterlijk betekent het priester maar door mijn kokende afrikaantjes wordt het vrij vertaald als “the blessed one”! Geweldig toch? Sorry, het is een tijdje geleden dat ik weer eens achter de Computer ben geschoven om mijn bevindingen eens lekker op te kalken. Druk druk druk mensen. Wel weer geweldige dingen meegemaakt zo heb ik laatst krokodillen gevoerd en een thee plantage bezocht in Tzaneen. Wat een beesten echt geweldig (zie foto’s) ook heb ik samen met Louis (de braai koning) een heel lammetje op de spit braai gegaard. Het beest koste 800 Rand dat is z’n 85 euro. We konden er z’n 30 gasten van te eten geven. Louis is hoofd van onze technische dienst. Een apart mannetje zo op het eerste gezicht. Hij kleed zich steen vast met een klein plastick shortje en een iets te kort broekje en een gaar petje dat scheef op zijn kop staat. Op dat schortje staan de meest onduidelijke berekeningen. Interesante baas die louis. Hij heeft me de fijne kneepjes van het braaien bij geleerd. Dus bij deze beloof ik plechtig dat ik in Nederland voor jullie een heel beest louis’ stijl ga braaien. Iets om naar uit te kijken toch? Verder komen er echt toffe dingen aan. Kerst en oud&nieuw natuurlijk. Binnenkort gaan we aan de slag met de mannen van fijn event! Echt een fijne vent! Die komen met een club van 70 gasten met een budjet van zo’n 1 miljoen Rand ff hier a real South African experiance opdoen. Traditionele Dansers, trommelaaars potjie-en gala diners alles er op en er aan. Een week daarna komen er 60 tandartsen een week lang beslag leggen op de lodge. ik kan mijn borstje wel nat maken geloof ik!
Sinterklaas heeft me ook in afrika gevonden schitterd! Een hele zak vol cadeautjes werelds! Dank u sinterklaasje en ook pieterbaasje.

Bij deze wil ik jullie allen een zalig kerstfeest en een gelukkig nieuw jaar toewensen!

Gegroet,

Rudy

  • 25 December 2006 - 13:17

    Robje:

    Lief Rudeke,

    Ik weet niet of je vandaag tijd hebt om je mail te checken, maar ik wil je graag een heel gelukkig kerstfeest wensen, hoe dat dan ook gevierd wordt bij jou. Geweldig om te lezen dat je je draai hebt gevonden. Dat je inmidddels gepromoveerd bent tot 'the blessed one' lijkt me een grote eer, en uiteraard kan ik het daar alleen maar mee eens zijn. Het bijbehorende risico is natuurlijk wel dat je door zoveel eerbetoon naast je schoenen gaat lopen, en zoals je weet vergroot dat de kans om met je blote voeten in iets onaangenaams te stappen...
    Tot nog toe hebben we hier geen witte kerst, zal ook wel niet gebeuren.
    Met mijn eigen bedrijfje gaat het voorspoedig, ik heb de afgelopen tijd lekker kunnen werken en ook aardig kunnen verdienen, dus als dat zo doorgaat kan ik binnenkort wel een ticket naar Zuid Afrika betalen, lijkt me erg gezellig.
    Ik ga straks nog even naar Raphael, wat lichtjes aansteken en zo.
    Heb je al overwogen om met oud en nieuw het fenomeen oliebollen te introduceren, of kennen ze dat al? Ik stuur op 31 dec om 12 uur in ieder geval weer een hele stevige raket te lucht in, dus als je rond die tijd richting Nederland naar de hemel kijkt en je ziet een mooie vuurpijl, dan is het de mijne. Speciaal voor jou, en voor Raaf natuurlijk.
    Nou dag kereltje, blijf van die fijne berichten sturen en hopelijk tot snel.

    Robje

  • 26 December 2006 - 09:18

    Ine:

    lieve schat, heel mooi dat je zo ingeburgerd bent, met recht een eretitel geweldig! Prachtige foto's weer, beetje eng die krokodillen (mogelijk wel lekker met een sausje) tja Kerst he....(vreten op aard) voor jou met een temperatuur van 40 graden toch geheel anders. Opie en omie vonden het geweldig dat je op 1 ste kerstdag ff belde (het was inderdaad lekker druk, maar dan genieten ze optimaal)
    Ze vinden je avonturen fantastisch. Opie loopt te roepen'van wie zouden die kinders die reisdrang toch hebben.
    Jij in Africa, Willy gaat naar Mongolie en ik wil natuurlijk richting Phalaborwa om samen met jou e.e.a. te bewonderen.

    Intussen geniet iedereen van je avonturen en je mooie foto's, gewoon zo doorgaan he ...........lieverd, we belle/maile/smse snel, dikke kuskuskus(ook van A3)

  • 28 December 2006 - 20:45

    Mieke En Chris:

    He Rudi,
    Dank weer voor je mooie verhaal en dito foto's. Het is genieten. We zouden zo in het vliegtuig kunnen stappen om met eigen ogen al het moois te zien!!!

    Je hebt waarschijnlijk al van Tijn gehoord dat hij een Lonely Planet van Zuid Afrika heeft gekregen. Dat belooft wat.

    We wensen je voor 2007 veel geluk en een goed warm verblijf daar. Groetjes, Mieke en Chris

  • 02 Januari 2007 - 10:04

    Franc En Ingrid:

    Heej lief neefje,

    Allereerst dikke nieuwjaarskussen van ons! Wat een prachtige foto's weer en jij bent jij niet wanneer je zelfs in Zuid Afrika iedereen inpakt!! Geweldig, goed bezig hoor! Met Franc gaat alles naar omstandigheden vrij goed...dus niet teveel zorgen daarover...
    Stuur maar weer gauw lekker wat foto's met jouw snuit erop want het ziet er naaruit dat je het heel goed naar je zin hebt...Heel fijn te weten!
    Dag lief kind!
    Knuffels van je 'lievelingstante' en oompie.

  • 02 Januari 2007 - 10:05

    Franc En Ingrid:

    Heej lief neefje,

    Allereerst dikke nieuwjaarskussen van ons! Wat een prachtige foto's weer en jij bent jij niet wanneer je zelfs in Zuid Afrika iedereen inpakt!! Geweldig, goed bezig hoor! Met Franc gaat alles naar omstandigheden vrij goed...dus niet teveel zorgen daarover...
    Stuur maar weer gauw lekker wat foto's met jouw snuit erop want het ziet er naaruit dat je het heel goed naar je zin hebt...Heel fijn te weten!
    Dag lief kind!
    Knuffels van je 'lievelingstante' en oompie.

  • 15 Januari 2007 - 15:03

    Patries:

    Dag ´priester´Ruud!
    Goed om te horen dat het zo goed met je gaat! Hoe was je oud en nieuw? Hier in breda gaat alles zn gangetje!
    Dikke kus

  • 17 Januari 2007 - 09:51

    Lawrence:

    ha die ruud mooi dat het allemaal goed gaat hier in het brabantse gaan we al weer bijna richting carnaval binnenkort weer klunen eens kijken of we uit naam van jou de medaille kunnen gaan verdienen zijn al wel een tijdje in training dus zal wel lukken gr en bak ze bruin lawrence

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Phalaborwa

ruud

Actief sinds 02 Nov. 2006
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 14888

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: