Parbo das n'a biri!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van ruud Wirken - WaarBenJij.nu Parbo das n'a biri!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van ruud Wirken - WaarBenJij.nu

Parbo das n'a biri!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Door: ruudje

Blijf op de hoogte en volg ruud

11 Februari 2009 | Suriname, Paramaribo

Hallo lieve mensen!

Zo we zijn veilig geland te Paramaribo! De hele reis naast een Nederlands Surinaams stel gezeten super gezellig en enorm leerzaam natuurlijk! Werelds, een warme deken omhelsde me toen ik uit het vliegtuig stapte. (Lekker warm jongen) We werden opgehaald door Dennis, onze huisbaas, en na een uurtje rijden waren we bij ons groene houten huisje in de Prinsessenstaat 131 te Paramaribo! Een super huisje, helemaal goed! Van Cindy, zijn vrouw, een mooie do’s en dont’s speech gehad, echt goed geregeld! Gelijk maar een hapje gaan eten! Pom stond op het menu (een soort puré gemaakt van een aard wortel, genaamd pomtyer, geserveerd met rijst en kip). Briljant!!!! Ik ben nu al verslaafd aan de pom, roti en heri heri!
De dag daarna zijn we Paramaribo rond gereden met Alicia, de dochter van Dennis en Cindy! Echt super gezellig! Ze heeft ons een beetje weg wijs gemaakt. Een wirwar van houten huisjes en kleine straatjes in een hele bekende Nederlandse stijl! Je wordt keurig aangesproken in het Nederlands alleen wel met een heerlijk accentje natuurlijk!
Ben ook al bij Torarica geweest en gepraat met de generaal manager, F&B manager, hoofd beveiliging en de HR manager! Uit deze gesprekken blijkt dat de verwachtingen weer hoog gespannen zijn. De bedoeling is dat ik eerst 2 weken alle afdelingen doorloop en daarna in de main kitchen aan de slag ga! Daar ga ik leiding geven en de costing op orde brengen, want er wordt enorm hard gewerkt maar er blijft niet genoeg geld over…genoeg te doen dus…!
Verder hebben we onze lieve huisgenootjes ontmoet aangezien zij in de loop van de week aankwamen! We zijn met zijn allen van het weekend maar gelijk de jungle in gedoken! Dennis en kornuiten hebben ons op sleep touw genomen. We zijn eerst naar zijn buiten huisje gegaan. Daar ontmoetten we Dolle! Een super toffe kerel waar ik al menig pret sigaretje mee heb gerookt. Ook hebben we een schot gelost met een glock 9 mm… echt dik!!!!
De dag daarna zijn we naar Brownsberg gereden, was wel even spannend want de plaatselijke bevolking was in opstand gekomen tegen I’m gold (een groot Canadees goud zoek concern) de barricade werd opgeheven door het leger en er werd best heftig gevochten. Gelukkig hebben wij daar nul last van gehad. Op Brownsberg een dikke jungle tocht gemaakt in de stromende regen. (jaja regenwoud!!!!!!!) echt super tof …wel een beetje afzien maar goed laten we elkaar geen mietje noemen! Heerlijk geslapen in hangmatjes en genoten van de zonopkomst! De dag erna zijn we naar Berg en Dal gegaan waar we een canopy tour hebben gedaan. Dit houdt in dat je tarzan style door de jungle heen vliegt aan een kabelbaaaaaaaaaahhhaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhaaaaaaaan! Super! Op de weg terug door de jungle zijn we een anaconda van zeker 6 meter tegen gekomen. Het filmpje staat op http://vlekje.hyves.nl ook zijn daar de eerste foto’s te bezichtigen.
Verder vermaken Jeroen (huisgenoot) en ik ons goed op het voedbal veldje achter ons huisje met de straat kindjes!
Tot zo ver Mn eerste verhaaltje!

Mis jullie allen enorm lieve kus,

Ruudje

(Oh mijn surie nr is +5977137786)