11de van de 11de hoera! - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van ruud Wirken - WaarBenJij.nu 11de van de 11de hoera! - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van ruud Wirken - WaarBenJij.nu

11de van de 11de hoera!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg ruud

21 November 2006 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

11de van de 11de hoera!

Lieve mensen zoals ik in mijn vorige verhaaltje had aangekondigd. Heb ik heerlijk Carnaval gevierd! Ik had mezelf in een pakje van de poetsvrouwen gehesen. Werd onmiddellijk door alle poetsvrouwen als totaal gestoord bestempel. Ik hoorde ze denken “rare jongens die Hollanders”! , Maar goed, het is tenslotte carnaval! Na mijn poging om uit te leggen wat Carnaval nu precies inhoud konden ze er erg hard om lachen, tranen met tuiten zelfs. Kreeg al proestend complimenten, dat het me erg schattig stond, maar dat wel door moest werken. Er is gelukkig niets fijnen dan, die big mamma’s eens goed aan het lachen te maken! Dus de stemming zat er goed in. In mijn groene pakje op naar het feest, om daar onder het genot van een koud biertje en een mop ik mijn handen achter de braai te staan. Ja mensen het leven van een kok gaat niet over rozen. Na een verkoelende duik in het zwembad in outfit vond ik het mooi geweest en ben ik naar mijn bedje toe gerold.

Just another day in the bush!

Zondag the Bush getrotseerd te voet. Echt ongelofelijk! Samen met Donovan en Johan, twee rangers van het Kruger Nationaal Park, Neelke, Truus en Jeannette werden we gedropt in het park. Na het laden van de geweren werden we verwelkomd door het geluid van een paar grommende leeuwen! Wat een kick! Stel je eens voor, de safariwagen is net weg, je staat dus midden in the wildlife met z’n 6jes. Je hoort ergens leeuwen grommen, je ziet ze niet maar je hoort ze wel! Dan word je fluisterend mede gedeeld dat als je wordt aangevallen, je moet stil blijven staan, wie het eerst weg rent is het eerste dood. Slik, nog een keertje slik. Om vervolgens op zoek te gaan naar de leeuwen! Jammer! Ze hadden ons angst zweet geroken en hadden besloten om ons geen nat windje te laten ruiken, ze waren nergens meer te bekennen. Zo begon ons avontuur, heerlijk!
Na uren op een stevig tempo langs een rivier te hebben gelopen. Met uitzicht op bavianen, vogels, wegschietende krokodillen en zingende nijlpaarden die heerlijk uitgebreid lagen te badderen, gingen we ontbijten. Wat absoluut geen overbodige luxe was, want we waren om 5 uur in de morgen vertrokken, “the morning after de 11de van de 11de “! Maar let op mensen ik was top fit! De overweldigende geluiden van de nijlpaarden, vogels kort om de bush zorgde ervoor dat de adrenaline rijkelijk door mijn alcohol stroomde! En al mijn zintuigen tot het uiterste werden geprikkeld. Opperste concentratie werd vereist, wat op onze lunch spot groot werd beloond. Met een schitterend watervalletje waar we heerlijk in zijn gaan liggen. Als klapper op de vuurpijl werden we nog verrast door een nijlpaard die achter een rots in eens te voorschijn kwam. Door de alerte reactie van de gidsen werden onze leventjes op het nippertje gered. Want Nijlpaarden zijn de gevaarlijkste beesten en doodsoorzaak nummer 1 hier in het Kruger Park. Door hun agressieve aard en immense tanden zijn ze super link. Maar goed na ons onspannen intermezzo zijn Donavan, Neelke en ik nog een stukje gaan hiken. Waar we stuiten op een kudde olifanten die aan de overkant van de rivier op hun gemakje stonden te olifanten. Daar kwam ik helemaal tot rust! Die beesten bezig te zien de geluiden van de bush om je heen, rust, het leek wel of ik in een soort trans kwam, samen smolt met de natuur. Werelds! We gaan proberen om als het wat kouder wordt om een 4 daagse tour te maken, dus ook overnachten in het park. Lijkt me helemaal het einde, volgens mij kom je dan echt als een ander mens terug in de bewoonde wereld. Helaas moeten we daar nog wat geduld mee hebben. Want het is nu simpel weg te warm, om zo lang te lopen met je tent en proviand voor 4 dagen op je rug. Daarna zijn we terug gewandeld naar een plek waar we weer opgehaald werden. Toen we totaal gebroken thuis kwamen kreeg ik een belletje. Er was een chef ziek en ze hadden iemand nodig om te braaien dus als een dollen met zelf omgekleed en aan de arbeid geslagen. Gelukkig was het maar voor een paar uurtjes dus kon ik lekker mijn bedje opzoeken.

Druk druk druk,

Verder was het de rest van de week super druk op de lodge dus knallen maar! Paar dubbelen dienstjes, Grote groepen braaien ezv, ezv ezv! Een mooie werkweek van 69 uur!
Op donderdag na mijn bl (breakfast and lunch) zijn we uiteten geweest bij Kai Tani. Een super mooie lodge met geweldig Italiaans eten. Voor het afscheid van Mandy. Een stagiair die weer naar huis ging. Na heerlijk gegeten en drankjes gedaan te hebben, en uiteindelijk Mandy in het zwembad te hebben gegooid gingen we weer na huis. Op zaterdag na mijn dinner shift met Sjoert en Jasper en wat mensen van Kai Tani zijn we een dikke bier gaan drinken in Melenies! De plaatselijke disco. Na de nodige drankjes mengden we ons blijkbaar iets te enthousiast in the “crowd” we kregen grote ruzie met de gehele mannelijke kant van de kroeg. Totaal verveelde gastjes die het maar niks vonden dat 4 Hollanders zich goed vermaakten met in hun ogen hun vrouwelijk schoon, in hun dorp in hun disco. Ach ja, wij ons van totaal geen kwaad bewust konden we de klappen net ontwijken en zijn we snel naar een andere kroeg gegaan. Die stond net op het punt van sluiten. Maar dankzij ons vrolijke gebral mochten we nog een drankje doen. De chef en Sous chef van Hans Marenski (golf club en lodge grote concurrent van Sefapane) ontmoet. De chef was een enorm dikke maar gezellige nicht en stond er op dat we van hem nog meer drankjes moesten drinken wat resulteerde dat het een dol dwaze avond werd na dat Jasper de leeuwendans op de tafel in zijn blote kont had gedaan was het tijd om naar huis te gaan. Vanavond met Joris (eigennaar van Sefapane) uiteten geweest bij Hans Marenski. Eten was erg oké dus behalve goed bier drinken kon de chef ook een aardig potje koken.
Tot zover weer mijn verhalen,

Gegroet en tabee
Ik ben er klaar mee!
Over het schrijven wat ik al hier beleef
Ook al zeg ik het zelf, was aardig op dreef

Een rijmpje om net als jullie daar, in de sinterklaas sferen te komen!

Lieve mensen laat vooral veel van je horen, want ik mis jullie toch wel heel erg eigenlijk.
Dikke kus,

Rudy

  • 21 November 2006 - 12:21

    Patricia:

    Hi scheet, zo te horen kom je daar toch wel aardig tot rust en vermaak je je prima, ben jaloers!!!Hier wordt je ook wel gemist hoor! Dikke kus

  • 21 November 2006 - 12:29

    Monique Wirken:

    Hoi Ruud, Leuk om weer wat van je te horen en wat een supergave foto's zeg. Pas je wel een beetje op jezelf? Marleen wil ook graag van je horen, dus hierbij haar adres:marleen.wirken@student.hu.nl

  • 21 November 2006 - 14:06

    Ine:

    Ha lieverd, wat een geweldige foto's ( enne....genoeg natuurschoon zou opie zeggen;-) en weer 'n heerlijk verhaal. Fijn dat je het zo goed maakt en echt tot jezelf en tot rust kunt komen ( is ook wel nodig na zulke lange werkweken). je bent een bikkel hoor. Dikke kuskus van e mamps

  • 21 November 2006 - 17:27

    Kitai:

    Gozer! Wat een verhalen hé, dat zijn zeker MOOIE VERHALEN!!! Leuk dat je helemaal in je element bent, Rudy in the BUSH. Keep it coming.

    Cheers!

  • 21 November 2006 - 18:44

    Maaike En Tariq:

    Hoi Ruud, Heerlijk om je verhalen/belevenissen te lezen .Blijf je een beetje uit de buurt van die nijlpaarden.Leuke foto,s jij met een geweer???
    Geniet.
    Groetjes en liefs

  • 22 November 2006 - 16:25

    Artemis:

    Ruudjen!Kijk, die fotoos maken het dus wat minder onwerkelijk..Echt, wat zijn de fotoos te gek, vooral als jij er op staat! Je bent er echt en je lijkt me ook al iets meer geland.Ik heb niet zo veel te melden wat voor jou interessant is, op't moment.De kou begint nu toch wel op te rukken en da vinnik nie zo leuk maar verder niks van bezonders.Ben blij dat je 't naar je zin lijkt te hebben en stuur je BIG HUG

  • 22 November 2006 - 19:42

    Willy:

    Hee menneke, wat een fantastische avonturen en je bent er nu pas een paar weken. Iedereen waarschuwt je voor de nijlpaarden en zo, maar wij zijn dat soort beesten hier in breda en omgeving niet zo gewend. He kijk, daar loopt een nijlpaard op de grote markt! So what!! Dikke kus Willy

  • 22 November 2006 - 22:50

    Prisje:

    Hee Ruud!

    Wat een leuke verhalen! Dick en ik komen over een paar weekjes bij je kijken en eten! Neem ons maar mee naar de disco (PS je wordt thuisgebracht)

    X Pris

  • 23 November 2006 - 20:12

    Franc:

    je was al een held en nu helemaal.
    " leeuwetemmer"
    Geweldige foto,s en wederom een super verhaal.
    do your thing Ruud
    Ik ben echt trots op je.
    Ome franc

  • 29 November 2006 - 18:22

    Marije:

    he ruudje, gave verhalen! fijn dat je het zo naar je zin hebt! Kit en ik willen vandaag kolonisten maar niemand wil meedoen :( nu missen we je nog meer!!! dikke kus marije

  • 29 November 2006 - 23:02

    Mees:

    Lief Ruudje!

    Het heeft eventjes geduurd, maar ik heb je gevonden hoor. Heb meteen al je verhalen gelezen en vind het prachtig dat je het zo naar je zin hebt. Handig ook dat je zo´n mooi fototoestel hebt om al je momenten vast te leggen! Maar één ding wat ik nog niet heb gelezen is hoe het staat met de karaoke.. Je gaat me toch niet vertellen dat er niet wordt voorzien in deze eerste levensbehoefte!? Zeg nou zelf Ruudje, dat zou toch een schande zijn. Doe er wat aan hoor!

    Heel veel plezier en succes daar en ik lees je mooie nieuwe verhalen snel weer.

    Dikke Kus,
    Mees.

  • 02 December 2006 - 11:22

    Hansje:

    Lieve Rudy Wat een verhaal, dat belooft wat in Januari.We verheugen ons er heel erg op!
    En die trouweloze Erik heeft nog niets geschreven, maar ik zal hem ertoe aanzetten.
    Het is wel overal lekker eten hè? Tot in Januari, liefs Hansje.

  • 04 December 2006 - 20:11

    Floor:

    Lieve Ruudje,
    Wat een heerlijk verhaal weer! met de fotos erbij helemaal!! Ik vind het fijn om te horen dat je het daar zo goed hebt en
    ben benieuwd naar je volgende avontuur!
    Dikke kus en een knuffel Floortje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Phalaborwa

ruud

Actief sinds 02 Nov. 2006
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 14885

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: