Eerste bericht van ruudje op waarbenje.nu - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van ruud Wirken - WaarBenJij.nu Eerste bericht van ruudje op waarbenje.nu - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van ruud Wirken - WaarBenJij.nu

Eerste bericht van ruudje op waarbenje.nu

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg ruud

02 November 2006 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Lieve mensen,
Zie hier mijn eerste berichtje op mijn waarbenjij.nu site!

Landen te Phalaborwa!
Oke, na een lange bewogen vlucht kwam ik rond 17.00 uur aan in phalaborwa. waar ik in een klein airportje met een zeer hoog efteling gehalte opgevangen werdt door de lieve mams van pris, die me meteen een zelf gemaakt recepten boekje in mijn hande duwde. Lief! Daarna kreeg ik van frans en Roy (mede eigenaar van Sefapane) een tour rond sefapane. Mensen echt ongelofelijk mooi. super gezellig mooie planten, hutjes,lampje, apen "the works".
Toen kreeg ik mijn hok toegewezen. Een prima kamertje in een van de twee staf huizen. Ik woon daar met twee stageaires (die stage lopen op de plaatselijke basis school) en Neelke de food and beverage menerger. Drie leuke meiden dus mij hoor je niet klagen! Na het uitpakken van de tas werdt ik verwacht op een het personeels feest wat die avond gehouden werdt in het andere staff huis. Al waar ik idereen in heftige dronken toestand leerde kennen. Op het feest hoorde ik al heel snel de worden 11de van de 11de bal! mensen ik ga gewoon hier Carnaval vieren! Veel van de trainees komen uit brabant dus dat zit wel snor!
Na de nodige bieren belande ik kruipend mijn bedje al waar ik mijn eerste nacht "under arikan sky's" heb doorgebracht.

The morning after...
De vogende dag verscheen ik totaal lek gestoken al heel vroeg op de lodge. Om met roy en Neelke eens te praten over mijn taken. Leiding geven over een staff bestaande uit de lokale bevolking, 10 man sterk waaronder 4 vrouwen waarvan 2 hoog zwanger. De keuken operatie komt op mijn schouders neer: Safari's, braai's, groepen lunch, onbijt, a la carte dinner, invoeren hccp plan en de totale kostprijzen, stok en inslagpercentage op poten zetten kort om "the hole nine yarts" En na de nodige rondleidingen kon ik concluderen dat mijn komst geen overbodige luxe is. Nu druk ik het zeer positief uit! Al met al zie ik deze uitdaging helemaal zitten. Na 110 keer tegen mijzelf hehaald te "ruud je zit in fucking afrika man maak er een feestje van"! voelde ik me al weer een stuk beter!
later die dag ben ik gaan eten in het restuarant van Sefapane met al de mensen die ik de avond daarvoor had leren kennen. Super gegeten de kwalitijd viel me alles mee. Alleen mijn sprinbokfilet was iets te ver doorgeslagen, maar goed de eerste indruk was zeer oke. Daarna zijn we het bruisende nachtleven van Phalaborwa in gedoken. Arrows is 1 van de 2 tenten waar men een biertje en een dansje kan wagen. De kan is groot dat als je verkeert kijkt of ruikt of danst dat je dan op je bakkes wordt geslagen. En als dat gebeurd, gebeurd alles behalve gemoedelijk! verhaal na verhaal over de boerkes (de plaatselijke blanke bevolking) resulteerde zonder er meer dan drie gezien te hebben(meer mensen waar er niet in arrows ie avond) dat ik er nu al een tering hekel aan heb. na een paar biertje gedronken te hebben zijn we met het hele zootje in 1 auto naar huis gereden. Bek af vond ik daar gelukig weer mijn kleine 1 persoons bedje.

The Bush
Ik stapte om 5.30 uur naast hans (een van de gitsen waar sefapane zaken mee doet) in de safari wagen. Al waar wij een klein kwartiertje later in het Kruger national park aan het rond krossen waren. Fantastisch, ongelofelijk tof: oliefanten, wilde honden, hyena's, girafen, nijlpaarden, zeebraa's, steen bokies, grote buffalo achte dieren waar ik de naam niet meer van kan herinderen, grote vogels, slangen ezv. Nog geen leeuwen gezien helaas, maar ja, dat zal nog wel goed komen. om 17.30 kwamen we terug. Toen kon ik meteen Roy mee helpen om de auto in te laden voor de bushbraai. Dat hou in, dat gasten om 17.00 vertreken en in het donker een tour krijgen in het Kruger park en daarna (let op lieven mensen!) in het donker in de bush gaan braaien met gewapende mannen als bewaking. Dus Ruudje zat op zijn tweede dag in zuid afrika heerlijk voor een kamk vuurtje midden in de Bush bij te komen van het avontuur dat op de heen weg had plaats gevonden. We kwamen met z'n vieren in een volle tereinwagen een Bull tegen ( mannetjes olifant met slachttanden) die vond dat de weg van hem was. Hij probeerde een charge tuit te voeren. Maar omdat Roy met behulp van de ranger goed inspeelde wonnen we de bluf contest en konden we verder naar plek waar de bushbraai werdt gehouden. Op de terug weg was het mijn taak om met een lamp aan de zijkant van de wagen te schijnen, om zo ongewensten beesten op te sporen. adrealiene stroomde door mijn lijf toen we de zelfde bull weer tegen kwamen aan de andere kant van waar ik aan het schijnen was we paseerde hem op een afstand van ogeveer een halve meter via zijn achterkant. gelukkig had hij het pas later door dus reden we er zonder problemen langs. daarna werden we door konijnen geteroriseerd die voor de wagen bleven huppelen en niet begrepen dat aan bijde kanten van de weg 100derden kilometers uitgestrekten bush lag. Toen samen met Roy een wel verdiend biertje gedronken en naar bed.

Vandaag
Vandaag werd ik om 8.00 uur uit mijn bed getrommeld door Nylke om samen met Sidwell m'n souschef de bestellingen te doen. Daarna werdt ik verwacht bij de morning breefing die iedere dag om 9.00 plaats vind. daarna moest ik met Roy en Nylke de halve dag vergaderen over toekomstige verbouwingen. Dus ook vandaag werdt mijn profesioneele mening weer op prijs gesteld. Daarna ben ik op zoek gegaan naar de plaatselijke mall om wat spullentjes van huishoudelijke aard aan te schaffen. Ook heb ik een nieuw telefoon nr 027760946046 waar ik te bereiken ben in geval van nood. Dus poepies tot zo ver de avonturen van ruudje te zuid afrika!

Ik mis jullie allenmaal heel erg veel en hou ongelovenloos veel veel van jullie!

tot snel horen, mails, smsens, skyps ezv,

dikke kus Rudy

  • 02 November 2006 - 11:56

    Rogier:

    heej rudy,

    wat een onwijs gaaf avontuur! ben best een beetje jaloers. heel veel plezier en succes daar en pas op dat je niet met een bot door je neus terug komt, kan daar mode zijn maar hier in het dorp breda.... ik weet het niet..

    x

  • 02 November 2006 - 15:04

    Lorenzo:

    hey pik

    vind het ehct vet om te lezen wat je allenmaal mee maakt nu ben echt stiktjaloers whahahha
    en heb je al een beetje tijd gehad om je liedje te zingen dit was je leven :P:P nou pik blijf je volgen al je verhallen en ik spreek je snel dikke kus

  • 02 November 2006 - 16:14

    Sap:

    Goed bezig ruudje! Trots! X

  • 05 November 2006 - 04:04

    Syreeta:

    hee scheet, super avontuur! je hebt het echt voor elkaar daar. ik hoop dat je veel vrienden maakt maar ons in het koude nederland niet vergeet...team wasted groet u

  • 05 November 2006 - 08:12

    Monique Wirken:

    hoi Ruud,
    Prachtig verhaal, leuk om zo je belevenissen mee te mogen maken.Laat vooral veel van je horen.
    Monique

  • 06 November 2006 - 16:22

    Maaike- Tariq:

    Hoi die Ruud,
    Fijn om te lezen hoe het je daar vergaat, geniet van de tijd daar ,en hou ons op de hoogte van alles.

    Groetjes en liefs van ons.Maaike en Tariq dus

  • 06 November 2006 - 18:48

    Ine:

    Dag lieverd, ff niks van je gehoord. Tuurlijk drukdrukdrukdruk. Hoop dat t nog te behappen is maar dat zal heus wel, volgens mij kijk je iedere dag je ogen uit. Zal je snel weer ( maar nu een lange) mail sturen. Voor nu alvast dikke kuskus! je mampsje

  • 07 November 2006 - 20:26

    Prisje:

    Hee Ruudje,

    Fijn dat je zo geniet. Laat je niet gek maken door muggen of andere misschien iets grotere beesten ;-)

    Kusje op je voorhoofd

  • 07 November 2006 - 20:33

    Kimmetje:

    Ruudje, scheet!
    Wil eventjes zeggen dat ik het fantastisch vindt dat je nu daar bent en dat we je allemaal heel erg missen!!!!!!! en dat we super trots op je zijn!!!
    je verdient het!
    Veel plezier daar en geniet zo veel als je maar kan!

    Dikke kus en knuffeltjes
    Kim

  • 08 November 2006 - 23:26

    Paul V Nieuwland:

    Ruud je verhalen hangen al in de keuken hoor Groetjes Paul p.s. drink er een van mij

  • 11 Januari 2007 - 17:45

    Richard En Sahila:

    Hoi Rudy,

    Gisteren avond in het Tapperijke geweest en zo toevallig aan jou weblog gekomen. Super dat je dit bent gaan doen. Ga alles een keer op mijn gemakje lezen en bekijken maar zo te zien heb je het erg naar je zin. Heel veel plezier daar en misschien tot ziens in dit koude kikkerland!!! Sahila en Richard (dusss)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Phalaborwa

ruud

Actief sinds 02 Nov. 2006
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 14889

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: